dinsdag 20 januari 2009

Fase 3: Conceptlanceerder: Individuele stuk Sam

Goede conceptlancering

4 uur Cup a Soup

Cup a Soup, instantsoepen van Unox. Dit bestaat sinds ongeveer 1990. Het is erg populair omdat makkelijk en snel te maken is. Door de vele verschillende smaken is er voor iedereen wel wat.
Door de steeds nieuwe reclames blijft Cup a Soup ook erg goed ‘hangen’. Iedereen herkent de reclames met de opvallende uitspraken zoals ‘Nu even niet!’ en ‘4 uur cup a soup, dat zouden meer mensen moeten doen’. Er is een duidelijk concept ontwikkeld. Lekker op je werk een kopje Cup a Soup rond een uur of 4. Zo lekker, dat je soms even vergeet waarmee je bezig was. Zoals de kapster die vergat de droogkap op tijd weg te halen bij haar klant. Door iedereen erg herkenbaar en populair. Nu ook met de speciale systemen voor in bedrijfspanden of scholen.



Slechte conceptlanceringen

Heinz groene tomaten ketchup

In 2004 kwam Heinz met een groene ketchup. Dit zodat kinderen misschien nieuwsgierig zouden worden naar deze gekke kleur ketchup. Wel wilde Heinz graag de goede smaak behouden.
Het tegenovergestelde gebeurde. De consumenten vonden het juist een beetje een gekke kleur voor de ketchup. Het was een felgroene kleur en daarom een beetje onnatuurlijk waardoor deze lancering niet slaagde en het een slechte conceptlancering is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten