donderdag 8 januari 2009

Fase 2: Conceptontwikkelaar: Individuele stuk Karen

Microtrends van nu

1)Wii, en wat is het:

De Wii is het nieuwste nintendo van tegenwoordig. Het bevat 5 verschillende sporten doe door de afstandbediening op realistische wijze gespeelt kunnen worden. Zoals Tennis, baseball,golf,bowling en boxing. Je gaat achter de tv staan en moet zelf bijv. bij tennis met de controller slaan het realiseert forehands backhands en nog veel meer.

Waarom is Wii z’n goed concept:

Men heeft tegenwoordig bijna geen tijd om te sporten. Hiermee doen ze toch aan lichaams beweging en is het erg leuk om samen te doen met andere mensen. Mensen zien het als sport en als iets leuks om met andere te doen.

Piramide:
microtrend: Wii
maxitrend: socialisering
megatrend: vrije tijd




2) Reality, en wat is het:

Je ziet het vooral op tv, de laatste jaren zijn er verschillende soorten series geweest zoals biggbrother waar het mee begon of afgelopen jaar de goudekooi of echte gooise meisjes. Zoals bij de goude kooi gaven mensen zich op en konden door opgesloten te zitten extreem veel geld verdienen.

Waarom is dit z’n goed concept:

Men wil graag naar dingen kijken waar ze zich zelf in kunnen herkennen. Het zijn echte mensen en geen acteurs. Iedereen kan er aan mee doen en dat is wat mensen er leuk aan vinden.

Piramide:
microtrend: reality
maxitrend: jezelf blootgeven
megatrend: induvidualisering



Micro trend van vroeger

De mobiele telefoon:
Een heel belangrijke trend van ongeveer 10 jaar geleden is de mobiele telefoon. Op dit moment heeft iedereen er eentje of het nou iemand van 5 jaar oud is of iemand rond de 100 jaar. Je bent overal bereikbaar. Tegenwoordig zit er zelfs van alles op je telefoon zoals internet of foto camera.

Piramide:
microtrend: mobiele telefoon
maxitrend: bereikbaarheid
megatrend: technologisering



Trendwatcher:

Marian Salzman

Marian werd in 2004 benoemd tot 1 van de beste trendwatchers van de wereld. Ze heeft een trend bureau geleid genaamd ‘The Intelligence Factory’. Tegenwoordig werkt ze vise-president bij amerikaans grootste reclamebureau. Ook heeft ze in 2005 een Boek geschreven genaamd ‘The Future of Men’’ . Wat ze hierin duidelijk heeft beschreven heeft is waarschijnlijk het meest bekend geworden voor het identificeren en noemen van de ‘metrosexueel’, de moderne man die niet schroomt om zijn gevoelens te tonen en net zoals de vrouw veel tijd aan uiterlijk verzorging besteed.

Een ander onderwerp dat zij aansnijdt is het verlangen naar echt voedsel. Magnetron voedsel is al iets heel gewoons, en tegenwoordig kijken mensen er ook steeds minder van op als de tomaten groter zijn door een klein beetje genetische manipulatie van de mens. Maar de wens is juist echt voedsel - niet bewerkt, niet gefabriceerd, maar gewoon natuurlijk en gezond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten