dinsdag 20 januari 2009

Fase 3: Conceptlanceerder: De invloed van de lancering op het concept

Het nut van een conceptlanceringsplan is om zo goed mogelijk je product aan de man te brengen. Als je een nieuw concept/ product en/of dienst hebt bedacht wil je deze zo opvallend mogelijk op de markt brengen. Dit doe je door goed communiceren, informeren, interesse wekken, vasthouden van de aandacht van mensen en deze tot actie brengen. Het concept kan via verschillende media worden overgebracht op de mensen. Bekende middelen zijn reclames op de radio,tv of in de krant. Met je concept communiceer je naar de doelgroep en wekt zodoende interesse voor je product. Het belangrijkste deel is ervoor zorgen dat je concept een succes wordt want dan maak je grote kans dat je concept een succes wordt.
Een concept dat aanslaat, onderscheid zich van anderen en zal daardoor als een ‘hot’ item worden gezien. Een slecht concept wat niet aanslaat bij het publiek kan weleens de opgebouwde naam van je bedrijf kosten. Een goede conceptlancering is in sommige gevallen nog belangrijker dan het product zelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten